Nuffnang

Thursday, February 16, 2012

Cuti Maulidur Rasul & Thaipusam

Cuti lama adalaha wajib bagi aku and family untuk pulang kekampung suami ku di Felcra Bukit Kepong Johor. Lagi-lagi adik ipar aku dari Sarawak balik bercuti, semua ada berkumpul balik.

Aktiviti adalah pergi berkelah di Melaka & Mandi Air terjun Bekuk.

Hari Sabtu ade sedara mak mertua ku di Melaka, aku and family bertolak dari rumah terus pergi Melaka terus. Balik singgah rumah biras aku di Tanjung Bidara depan pantai jer rumah die.


So,plan nak singgah Pantai Puteri nak mandi pantai sampai hitam legam..heheehhe...panas terik nyer hari tuh...sampai berbelang muker aku...athirah x mandi die tido bawah panas matahari. Aku habis mandi jer die bangun, badan panas muntah2 dan cirit birit..hati dah mulai risau...


Balik sampai Felcra badan Athirah panas demam, dalam kete dah banyak kali muntah habis baju aku bau muntah dia jer..

Keesokannyer pergi bekuk BBQ ikan, ayam dan hotdog. Mandi sampai lebam..
Athirah dah x der mood sebab asyik muntah2 dan cirit birit..sian anak ibu nih...x best jer athirah demam xceria mcm selalu...makin kurus demok ibu nih...


 Balik dari mandi di Bekok bawak athirah pergi Hospital Segamat, then kena tahan wad lak die. Tangan kena cucuk jarum untuk masukkan air sebab Athirah dia x nak makan or minum, kalau makan ker minum dia akan muntah balik. Makin kurus athirah.


Sehari jer dok Spital, esoknyer dah boleh balik sebab athirah dah kembali Aktif lepas 2 botol air masuk dalam badan die.

Dah dapat keluar Hospital habis belakang rumah kt kampung dia nak sapu sampah.


Alhamdulillah dah sihat dah anak demok ibu nih....

No comments:

Post a Comment