Nuffnang

Monday, March 19, 2012

Majlis Akikah Nur Kasih Fatihah,Mohd Isyraf & Anak Acik Han

Majlis akikah ini sekali dengan majlis cukur jambul & berendoi sekali, adat orang Perak. Majlis ini buat untuk 3 baby serentak. Anak along, anak yong dengan anak achik han. Buat dekat rumah ayahngah dekat Padang Changkat Perak.

Aku bertolak balik pada hari Jumaat dimana aku terpaksa keje half day jer. Pagi tuh masa nak bersiap-siap pergi kerja hati giler berbelah bahagi. Kerja rumah dah ler berlambak dengan kain baju dekat dua besen x basuh, pinggan mangkuk dah penuh sinki, rumah bersepah giler. Laki dah balik johor dengan Iqbal. Rumah memang macam tongkang pecah.

Pagi tuh aku pergi kerja lambat giler, suker hati aku jer datang ikut suker time aku. Adoiyaii....serba salah giler la ader meeting kul 9 sampai2 opis kul 8.50 pagi.Giler lambat!! raasa macam masuk kerje Syarikat Sdn Bhd aku jer...masuk-masuk meeting diskas-diskas..buat keje resolved issue-issue yg kritikal then mintak permision nak balik half day.Mak aku dah gerak dulu dgn abah awal2 pagi tadi ingat nak gerak sama tapi aku berbelah bahagi lak tadi..kene la gerak tengahari.

Balik dari kerja half day tuh amik athirah dari rumah pengasuh, terus continue buat kerja-kerja rumah yang x seatle tadi. Lipat baju dua bakul sekali dengan jemur. Packing baju dalam beg, mandikan athirah then pergi sebelah adik aku nak kuar kejap jumpa member katernyer...pergghh nak dekat 2 jam la menuggu die jer sampai athirah tertido-tido.

Akhirnya kul 4.30 jugaklah aku bertolak balik perak. Jem-jem ayam jer belum hangit lagi sebab org dah mula nak keluar pejabat balik kerja kul 5.


Penat, lapar & mengantok sepanjang perjalanan ke perak yang memakan masa selama 3 Jam.Perut lapar singah RnR Tapah makan KFC dulu.

Sampai rumah ayahngah kul 10 malam la jugak...kul4.30 bertolak kul 10.00 malam sampai berapa jam agak2? perrggghhh nak dekat 6 Jam..slow giler sima bawak kete...
Sampai-sampai umah jer kena hiaskan buaian berendoi..hias la ikut citarasa aku nih...
akhirnya hasilnyer mendapat pujian ramai dan tuan rumah pun sangat berpuas hati..
Nur Kasih Fatihah yang chumell bangat..sayang mak ngah nih...

Along Musalmah dengan Muhammad Isyraf yang putih gebu

Anak Achik Han yang putih gebu

Dan ader lagi baby yang tak di iktiraf sebagai baby tapi nak naik buai jugak.....

Baby Besar Nur Athirah

No comments:

Post a Comment