Nuffnang

Thursday, August 8, 2013

Hari Raya 2013 1st Day @Perak

Tahun nih Hari Raya penuh dengan dugaan..macam-macam hal... Allah kuatkan semangat ku ini.
Aku selemah-lemah umat... T_T
Pada petang sebelum raya aku bertolak ke Perak.Family aku tempah Homestay di Seri Iskandar sebab kampung dah semak samun...seramm..
Aku drive dari Puchong-Seri Iskandar bertolak dari pukul 5 petang sampai Seri Iskandar pukul 7.30 malam. Isshhh macam-macam terjadi...sedih sgt2 biler ingatkan balik...tskk...tskkk
Penat sangat2 tapi aku kuatkan juga kudrat...
Sampai jer dekat Homestay terus makan apa yang ada.
Then mandi dan solat. Pergi Tesco Sei Iskandar beli barang2 sikit.
 
Pagi hari raya..kelam kabut masing bangun lambat...aku bangun-bangun masak air. Tengok dekat dapur nak masak sarapan apa di pagi raya. Tengok ada pisang ngan cempedak tapi x der tepung..
alahai....mandi then siap2 ajak mak pergi tesco beli barang2 dapur sikit.
Pagi raya bekpes cekodok pisang ngan cempedak. Aku masak nasi putih, dorang makan ngan rendang dan sup tulang.Aku lak yang kene hidang semua2 tue macam rumah aku lak... 




Dah habis sesi salam & bergambar... bergerak kami ke rumah ayahngah (abang mak yang no 2)



Husband dan Ayahngah

Kasih yang cute dan comel
 
Selepas berkumpul di rumah Ayahngah kami bergerak ke kubur Arwah Opah & Atok.
Al-Fatihah semoga roh Atok & Opah tenang dan ditempatkan meraka di kalangan orang beriman..Amin
 

Kubur Arwah Atok

Kubur Arwah Opah

Last sekali pic aku mesti ada...
 



No comments:

Post a Comment