Nuffnang

Monday, October 28, 2013

Gathering BFF @PD..Berbabeque

Seronok sangat dapat lepak dengan BFF..semua ada complete dengan anak2 & husband masing-masing.

Planning nak gathering nih dalam 3 bulan sebelum nyer. Ini la senang nyer kalau kemudahan berkomunikasi yang semakin canggih sekarang. Sejak dah bergroup whatsup..kami buddy tak akan terpisah..Iklan digi sekejap...hahahaha...
Seronok hari-hari berwhatsup macam-macam citer..pasal anak, zaman sekolah dulu lar..kisah-kisah dulu biler citer-citer balik memang kelakar...pasal masalah la, nasihat, pandangan dah bermacam-macam lagi kami buddys berkongsi...seronok sangat2 ada kawan2 macam korang...


Ada drama malam sebelum nak pergi gathering nih. Memang betul2 dugaan bagi aku, sangat-sangat mencabar tahap kesabaran dan kewarasan akal dan fikiran. Beristighfar banyak-banyak masa kejadian malam tu.
Kenapa selalu jadi benda2 macam nih bila time & masa aku nak spend untuk sebelah pihak aku? selalu sangat lah...sampai rasa fed up...sorry lah dah ter'emosi pulak....uiissssshhhh dah pergi jauh2 emosi itu..aku tak suka emosi itu...x suka...biarlah lenyapkan emosi itu...

Tapi aku tetap nekad pergi jugak PD walaupun aku tak follow konvoi kawan-kawan aku...x larat pun aku gagah kan demi sebuah persahabatan...ceeewaahhh..
Walupun aku lambat..aku berjaya sampai juga ke destinasi yang dituju...
Sampai-sampai tepi Pantai PD di Tanjung Tuan, kereta sangkut dekat pasir pantai...uiisshhh lagi mendatangkan rasa kemarahan dalam diri. Dah la emosi aku x berapa nak elok...sabar banyak2...

Terus aku lepak dengan sahabat-sahabatku...bawak anak2 mandi....emosi kembali stabil...borak-borak gelak-gelak..hilang penat aku semalam...tengok anak2 happy aku pun happy terus...

Ibu, mama bersama anak2...melayankan karenah anak-anak jer..tengok dorang main sama-sama dengan anak-anak BFF bahagia sangat..semoga persahabatan ibu, mama akan terwaris kat anak-anak pulak...

Ayam yang sedang di bakar untuk santapan...


Ayah, papa yang sedang membakar ayam..berbabeque...


Port betul2 tepi pantai di bawah rimbunan pokok-pokok yang redup...

Anak-anak yang sedang bergumbira bermain air laut dan ombak pantai.


Atirah dan Qena..best friend..bagus athirah jadi guard si qena..pandai berkawan.


Bila dah penat main air, berpanas melekit...isi perut dulu makan & minum...Ibu2 ayah2 melayan anak2 makan...

 Sebelum nak balik snap pic BFF with the family. Memang seronok dapat gahtering macam nih dengan BFF family. Semua ada masa nih...rasa sekejap jer masa dah petang semua dah nak balik. uhukuhuk...
Next time planning lagi kita plan aktiviti best sikit.

Husband2 with son.


Kami buddys tak akan terpisah...sayang korang ketat2....Muaaahhhhh!!!!


End...

No comments:

Post a Comment