Nuffnang

Thursday, October 31, 2013

Musibah yang menimpa..

Macam-macam dugaan yang datang di saat aku tengah sarat nih. Semoga aku diberi kesabaran yang tinggi untuk menempuh dugaan & ujian hidup..Amin

Pada malam Rabu 30hb Okt 2013...husband mengalami kemalangan kereta, terbabas di tepi tembok highway NPE. Aku yang sedang lena dibuai mimpi tiba-tiba dapat panggilan talifon dari husband..."Yang abg accident"...aku macam eh betul ker nih..jangan main-main...dah tengah malam nih awak balik lar..naper x balik-balik lagi...perasaan aku terkejut bercampur marah yang amat..aku dah larang jangan keluar malam nih..rehat duduk rumah jer... nak keluar jugak jumpa kawan-kawan..Ok fine...
Aku terus bangun gagahkan diri drive sorang2 pergi ke tempat kejadian. Mengucap panjang aku tengok keadaan dia ngan kete macam tu. Alahai......
Amarah aku habis terkeluar depan kawan-kawan dia..sebab aku dah larang dan bercakap sebelum tu. Tapi benda dah jadi..aku pasrah jugak lar...

Lokasi tempat kejadian, tepi highway NPE dari Pantai dalam sebelum toll ke Sg besi & Petaling Jaya.



Kereta remuk, tayar sportrim bengkok.


Keadaan husband..mulut luka, mata kanan & kiri bengkak, bahu kanan sakit.
Aku bawak dia ke PPUM untuk rawatan kecemasan dari pukul 1 pagi-7 pagi (6 Jam) kene Observation doctor cakap..ikutkan jer lar..dah X-ray buat Ct Scan semua Normal tak ada apa2 kecederaan dalaman or patah pun. Then bawak pergi dental untuk plastic surgery katernyer...untuk jahit bahagian atas mulut yang terkoyak tuh...scary jer tengok..tapi aku kuatkan ajer lah...tolak ler husband naik wild chair tu. Orang tengok pun pelik...Masa ni lah aku paksakan diri aku,kuatkan dan gagahkan diri untuk uruskan husband yang dalam keadaan yang tak berapa baik...tengah sakit...


Besok nyer tengok kete kat bengkel...alahai sedih sayu tengok keadaan kete nih tau...ini lah kete pertama aku...baru jer pakai 2 tahun lebih...aku nih mana ler mampu nak beli kete baru...beli kete 2ndhand nih pun aku dah bersyukur sangat2....uwaaaaaa....


Kata-kata semangat.......Amin....

No comments:

Post a Comment