Nuffnang

Sunday, January 8, 2012

1st Job jadi photographer

8.1.2012 1st Job aku jadi photographer untuk weeding Nuar & Kak Sham dekat Taman Medan, ada sesi outdoor lagi kat Shah Alam.Aku sampai mimpi2 sebelum hari majlis dah tangkap gambar photoshot sebab 1st time job rasa macam risau giler. Nak buat the best sebab 1st time. Photoshot for this weeding nih aku buat dengan Shima, dua photographer with 2 Camera's.
Memang memenatkan, lagipun aku nak request dorang buat pose2 yang menarik macam terbatas jer sebab pasangan pengantin macam malu2 but aku enjoy... :-)
Layanan dari pihak pengantin Alhamdulillah ok.Majlis weeding nih agak meriah juga sebab belah pihak lelaki tetamu2 sampai kul 3 pun still ada lagi yang datang sampai aku nak bawak pengantin pergi photoshot kat luar pun lambat dalam kul 5 baru leh gerak. Sampai2 kat Bukit Cherakah Shah Alam dah tutup kul 4.30.So, tukar plan pergi photoshot dekat Taman sebelah Mahkamah Shah Alam. Taman Herba nih x ramai orang yang datang, yang banyak datang kat taman nih yang couple2 jer aku tengok.
Masa kitaorang photoshot nih ader 3 pasangan pengantin yang tengah photoshot kat taman nih,kawasan taman nih memang menarik gambar pun banyak yang cantik2 tapi time kitaorang tengah pose2 nak shot sekali hujan lebat la..potong stim..pengantin pun mcm dah letih jer...tgkap kat bawah gazebo dalam 10 minit hujan dah reda sambung photoshot. Nampak pengantin pun macam dah letih jer..nak pose pun mcam kureng sikit..tapi buat jugak yang the best. Kalau sampai awal tadi mesti lagi banyak shot2 yang menarik yang dapat kitaorang shot. Lebih kurang dalam sejam sesi photoshot outdoor kat shah alam then balik hantar pengantin balik rumah, kitaorang pun x singgah then salam pengantin terus jer balik.

No comments:

Post a Comment