Nuffnang

Monday, November 19, 2012

Taman Botani Putrajaya

Seminggu berduaan bersama Athirah sebab ayah nyer balik kampong bersama geng nyer Iqbal selama seminggu. “ Laki geng laki larr pompuan geng pompuan”...bak kata Iqbal... Aku tak dapat la nak cuti sampai seminggu...cuti aku pun yang pro rate nih pun dah aku advanced cuti EL last2 month. Cuti tak banyak pong...makanya aku lepak lar weekend berduaan bersama athirah.Tapi tak rasa sangat sebab opahnyer kt sebelah jerk an...ape2 hal mak aku ader..tu ler untungnyer tinggal sebelah umah mak nih...banyak sangat advantage nyer. Kalau tak ader bawang nak masak, amik umh mak..alasan malas nak pergi kedai..hahahaha memang malas pong..nak mintak tolong macam-macam senang...Alhamdulillah lah memang banyak kesenangan aku duduk sebelah rumah mak nih. Tapi tak boleh la selamanya...lemau badan nanti...
Weekend hari Sabtu, dari pagi sampai ler tengahari tengok tv jer, celik mata bukak tv mengadap jer tv..makan pun depan tv tak bergerak-gerak..tahap kemalasan tahap maksimum. Keadaan rumah adalah tunggang langgang…ader aku kesah...dah petang tu macam boring pulak, berpinar mata nih tengok tv, sakit mata tau asyik tengok tv seharian. Petang tu mak ajak pg Putrajaya jalan-jalan bawak Athirah, kesian athirah boring tak ada abang nyer. Kalau ada asyik bergaduh jer kerja nya, huru-hara jadinyer . Bila abang tak ada kesian pulak tengok cakap sorang-sorang, main sorang-sorang.
“Jommla dik kita pergi Putrajaya jalan-jalan…”  aku ajak… “Yeaaayyyy…” bukan main hepi sangat2 dia kalau bab jalan ker bab makan ker memang die suka sangat. Pantang ajak jer laju jer berdesup nak tukar baju la, nak bawak hanbag lar kadang-kadang suruh make up sekali….layankan..
Dalam kepala…mana best kat Putrajaya nih..dah selalu pergi macam dah tak ader tempat lain nak dituju. Terus ingat Taman Botani tak pernah masuk lagi….
 Jalan-jalan bersama Athirah dan Opahnyer….

Athirah bukan berjalan...berlari jer...dengan aku-aku sekali berlari kejarkan dia. Berpeluh-peluh aku mengejar Athirah, Si Athirah lagi la berpeluh-peluh…dia memang suka…

 
Aksi-aksi bergambar athirah, tiap kali nak tangkap gambar die berlari…..puas aku berlari kedepan pastu standby kat depan nak shoot gambar die tengah berlari…tak sempat laju giler dia lari…Tiap kali nak tangkap gambar dia buat macam-macam aksi bergerak, dah blurr gambar almaklum ler kamera cabuk..

 
 Ader Seafood Restoran di tengah-tengah Tasik Kat Taman Botani ni. Siang-siang pun bukak… selalunyer seafood nih malam baru die bukak.Round-round dalam Taman Botani rupenyer luas la kawasan die , aku tak larat nak pusing habis. Sekarat jalan jer dah joomm balik…
 
Sebelum balik tu singgah Alamanda, opah ajak makan Pizza Hut…tetibe teringin nak makan Pizza opahnyer…
Order Pizza Chessy reloaded Pineapple Chicken…too melt lar…muak la rasa…kekenyangan sangat kot…Peberet Athirah Mushroom soup…Yummm yummm…top up lemak selepas membakar nyer di Taman Botani…hahahaha

 

Keluar jer dari Pizza Hut, tetiber athirah berlari pergi ke arah Carefour...berlari aku mengejarnye...main suke hati die nak sambung berlari dalam Alamanda nih...sekali die nak pergi pegang Upin & Ipin rupernyer.Di belek-belek Upin & Ipin punyer signage ni, ingat macam hidup ker aper benda nih...Athirah2 pengaruh kartun nih kuat sangat.
 

No comments:

Post a Comment