Nuffnang

Tuesday, January 8, 2013

GA 2nd Day Iqbal School

For the 2nd day nih sebenarnya ibu tak plan pun leave. Main EL jer sebab monitoring Iqbal lagi, ingat nak arrange transport Iqbal. Bagi dia naik Van jer la pergi dan balik. So, pagi-pagi hantar Iqbal ke GA..still bersesak2 ramai parents lagi. Just drop Iqbal dekat bawah GA jer, teacher bawak naik atas. Ada pulak mydin mart dekat situ, gi shopping barang2 rumah jap. Pastuh nampak transporter sampai bawak budak2 GA, terus aku pergi tanyer macam2. Isi form bayar semua...seatle...balik kang Iqbal dah start naik tarsport nyer.
Then pukul 10.30 pergi monitor Iqbal balik. 1st time dia naik transport sendiri tanpa ada Ibu & ayah.

 Aku dah standby dekat Van tu, lepas sorang2 budak GA naik van..sekali aku tunggu jugak mana Iqbal nih, dia x bawak turun pun. Pastu aku tanyer confirm kan dengan transporter tu..."Eh mana anak akak...?? balik nih dia dah start naik van taw"...akak ngko..tua nyer aku..hehehehe .Pastu, baru la dia soh teacher panggil kan Iqbal, rupanyer name tag Iqbal belum taruk lagi sticker Van tuh kaler pink.




Baru nak tampal sticker dekat name tag

Mula-mula Iqbal turun nampak ibu ni terus dia senyum...sekali biler suruh dia naik Van muka dia dah lain...sedih, sayu, meleleh...Ibu nak blik dengan Ibu....aku buat tak tahu jer snap2 pic die...hehehehe



Muka dah cuak dah...hehehehe
Dah start meleh air mata

I follow van

Aku just follow dari belakang Van.Tak sempat nak follow van dah hilang sebab aku tertinggal stop dekat traffic light merah. Aku and husband tunggu dekat simpang rumah pengasuh jer sambil minum ais blanded.
lama giler tunggu...mana lar van nih tak sampai2....
Sekali transporter tu call aku..Kak saya dah sampai bawah A18 nih...aik dia ikut jalan shortcut mana...tetiber dah sampai...aku pun pergi lar dekat sana.. tanya macam Iqbal ok tak naik van nih. Transporter tu cakap 10 minit dalam van tuh dia menangis...meleleh air mata dia..pastuh dah ok...
Turun-turun dari Van Iqbal peluk2 aku. Cium-cium nyer aku..Ko ingat ibu nak jual ko ker iqbal...takut sangat..Iqbal kan dah besar...dah sekolah... jadi lah orang besar..berani. Kuat...

No comments:

Post a Comment