Nuffnang

Wednesday, June 20, 2012

Hari ni Laki ku Balik...Yeayyy

Hati berbunga-berbunga menuggu kepulangan insan yang tersayang. Lama pula rasanyer laki ku pergi  Fieldwork masuk hutan..lost contact terus. Tak dapat nak kol, tak dapat nak message, tak tahu aper citer dia dalam hutan tu.
Dari Hari Khamis (14 Jun) sampai hari nih (21 Jun) berapa hari yerr? jap aku nak kire..lembab cikit nak mengire...ha 8 hari ngko...lama tuh...anak-anak pun dah merindui apaknyer... asal aku balik keje jer mesti tanyer "Ayah mana?" adoiyai..selama 8 hari la aku asyik menjawab soalan yang sama, "Ayah keje la sayang..ayah masuk hutan" .

Selama 8 hari jugak lah aku survive sorang-sorang jaga anak, kemas rumah, basuh kain, lipat kain, masak, uruskan anak-anak. Seriously memang penat kalau menguruskan sorang2 tiada pembantu...sib baik ada mak yang berjiran. Mintak tolong hantarkan anak-anak ke rumah babysitter sebab aku dah lambat nak masuk keje kul 8.00, kul 7.30 still kat rumah lagi...terkejar-kejar nak ke tempat keje. Kalau naik moto senang jer cilok-mencilok, nih bawak kete mana boleh cilok-mencilok.

Dah semakin rajin laki ku fieldwork sekarang. Bosan pulak dia tak ada. Tak ada siapa nak membebel kat aku, yang layan borak2..bosan2...
Bila dia ada ,aku buat tak tahu jer...hahahaha...padan muka aku..

Cepatlah masa berputar...anak2 rindu dengan ayahnyer...ibu pun sama jugak...ngeee

No comments:

Post a Comment