Nuffnang

Saturday, December 8, 2012

Celebrate Birthday Lovely Husband

Selamat Hari Lahir suamiku yang ke-29 Tahun...tahun depan dah masuk 30 an....
Seminggu husband lepak kampung dia di Johor dengan Iqbal, aku kat sini bersama Athirah.So, aku plan la nak buat suprise birthday kat dia time aku nak balik amik dia 24hb Nov tuh...Order cake online jer...dah ler order Mini pavlova & Rainbow cake with cheese cream. Perjalanan balik dari Puchong-Felda Bukit Kepong dalam 3-4 jam...cair sudah cream mini pavlova & cheese cream Rainbow cake aku... hancusss...
1st time drive jauh berduan dengan athirah. Budak ini sangat la tak duduk diam...memang kena menjerit sesajer suruh dia duduk. Ishh...dah jatuh tersungkur bawah dashboard sebab aku brek .Tapi..ini budak masih degil nak berdiri saje atas seat...isshhhh
Kesayangan aku, teman berborak,berjalan dan bergaduh
Plan awal bertolak ke Johor early morning dalam pukul 7 pagi...tapi disebabkan aku terpaksa mengubah hantaran adik lelaki aku yang bertunang last minit pada hari yang sama aku kat Johor... memang dah kacau timing aku lar nak balik kampung early morning. Buat hantaran last minit, Habis buat hantaran dalam pukul 2 pagi..aku tido dalam pukul 3 pagi...mana boley nak bangun awal....

Nih hantaran yang aku gubah.....
 Telekung di ubah menjadi Kek
 Kain Pasang di ubah jadi bunga
Sejadah di ubah jadi rehal
Perfume ikat ajer...bedal...dah x ada idea dah...


Dah lari tajuk pulak....plan nak celebrate Birthday Husband dengan MIL. Ingat nak bawa makanan siap-siap dari rumah, aku nak masak mee tapi MIL suruh bawak barang-barang jer balik..masak kat kampung makan panas-panas. 
Then, masa pagi nak bertolak tu mak tolong check kan minyak hitam kereta, air, check engine...nak soh aku check memang x reti aku...check-check sekali minyak hitam kering. Bawak kereta pergi servis pulak, dah lari timing aku nak bertolak awal pagi...
bertolak pukul 9 dari Puchong, sampai kampung pukul 12 tengahari, lepak jap kt luar nak tunggu line clear nak nyorokkan kek kat dalam bilik.
Masuk rumah dah ada kak Bedah dan anak-anak..bini sepupu husband bagi memeriahkan majlis harijadi...huhuhu..adik-adik ipar tak dapat balik sebab kerja. 

Nampak En Mael buat macam biasa jer..masak mee sekejap..then, tunggu FIL balik dari kenduri kahwin. Prepare makanan, setting meja nak letak kek...En Mael macam dah perasan jerr..dia buat sibuk dekat dapur...hehehehe
 Bila dia dah perasan tu, aku suruh la duduk dekat kerusi tuh nak potong kek...tersipu-sipu pulak.
Bacaan Doa Selamat dari FIL
Sesi potong kek

My Family

FIL & MIL

Anak Emak

Peace Yooo...

Ni ler Rainbow cake nyer...6 layer..


No comments:

Post a Comment